
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,547
-
تعداد نویسندگان3,176
-
مقالات پذیرش شده618
-
مقالات رد شده929
-
درصد پذیرش39.95%
-
درصد عدم پذیرش60.05%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده45
-
تعداد داوران76
-
تعداد مشاهده مقالات936,641
گذار از دانش شناختی به فرا شناخت و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
دوره 7، شماره 72، تیر 1404، صفحات 58 - 67
نویسندگان : علی اکبر رئیسی* 1، مرضیه شهنوازی کریمی 2، نسیمه میرکزهی 3، فرهاد ارباب کله دینی 4، ثریا گمشادزهی 5، مرضیه سارانی 6
1- کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی و مربی امور تربیتی و مشاوره
2- دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی
3- کارشناسی ارشد فیزیولوژی پزشکی و مربی امور تربیتی و مشاوره
4- کارشناسی آموزش ابتدایی و مربی امور تربیتی و مشاوره
5- کارشناسی فقه و حقوق اسلامی و مربی امور تربیتی و مشاوره
6- کارشناسی ارشد فقه و حقوق اسلامی و مربی امور تربیتی و مشاوره
چکیده :
پیشرفت تحصیلي يکي از مهمترين معیارهايي است که در بررسي توانايي دانشجويان برای اتمام تحصیلات دانشگاهي و رسیدن به مرحله فارغ التحصیلي نقش قابل توجهي را ايفا مي کند. در اين راستا، از راهبردهای بسیار تأثیرگذار در پیشرفت تحصیلي، مهارتهای فراشناختي هستند که نقش بسزايي در موفقیت تحصیلي ايفا مي نمايند. فراشناخت روشي است که از آن ميتوان در علوم گوناگون استفاده کرد ولي مستلزم شناخت کامل آن توسط دانشجويان و اساتید مي باشد، همچنین محیط مناسبي برای بسترسازی آن بايد فراهم گردد. توجه به اين رويکرد باعث جلوگیری از افت تحصیلي مي شود. هدف کلي اين پژوهش تحلیل نقش و تأثیر مهارتهای فراشناختي بر پیشرفت تحصیلي دانشجويان بود. این نوع تحقیق از انواع تحقیقات اسنادی و بررسي منابع معتبر و کتاب ها و مروری مي باشد. نتایج حاصل از این تحقیق، حاکي از این واقعیت است نهادينه سازی آموزش مهارت های فراشناختي از سوی نظام آموزشي مي تواند در افزايش عملکرد تحصیلي دانشجويان مثمر ثمر باشد.
کلمات کلیدی :
- 32
- 26
- 1404/02/01
- 1404/03/06
- 1404/04/03