ورود به صفحه کاربری
ثبت نام
صفر تا صد چاپ کتاب شما

علوم اسلامی

بررسی ویژگی‌های مدیریت و رهبری آموزشی از منظر نهج‌البلاغه
دوره 6، شماره 57، فروردین 1403، صفحات 73 - 89
نویسندگان : محمدعلی صالحی* 1

1 دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، بوشهر، ایران

چکیده :
رهبری از ارکان سازمان و جامعه است. از موضوعات اساسی و مباحث حیاتی نهج‌البلاغه که جملگی از مسائل جامعه انسانی محسوب می‌گردد، مسئله مدیریت و رهبری است. مدیریت و رهبری آموزشی، در بین سایر انواع مدیریت‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. پژوهش حاضر با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای به روش توصیفی-تحلیلی انجام شده است و با بررسی نهج‌البلاغه، مقالات، کتاب‌ها و منابع مختلف به بررسی ویژگی‌های مدیریت و رهبری آموزشی از منظر نهج‌البلاغه پرداخته است. پس از مطالعه و بررسی، نتایج نشان داده است که ویژگی‌های مدیریت و رهبری آموزشی امام علی علیه‌السلام در راستای تربیت و هدایت انسان‌ها بوده و در واقع حضرت الگویی جامع از ویژگی‌های یک رهبر آموزشی و به عنوان سرمشقی برای تمام مدیران و رهبران آموزشی معرفی شده است.
کلمات کلیدی :
مدیریت، رهبری، رهبری آموزشی، نهج‌البلاغه، امام علی علیه‌السلام
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !