
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,547
-
تعداد نویسندگان3,176
-
مقالات پذیرش شده618
-
مقالات رد شده929
-
درصد پذیرش39.95%
-
درصد عدم پذیرش60.05%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده45
-
تعداد داوران76
-
تعداد مشاهده مقالات934,756
بررسي رابطه قدرت پاداش مدیران با مقاومت در برابر تغيير در بين معلمان مدارس
دوره 7، شماره 71، خرداد 1404، صفحات 45 - 53
1- کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، واحد بوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، بوشهر، ایران
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه قدرت پاداش مدیران با مقاومت در برابر تغيير در بين معلمان مدارس مقطع ابتدايي شهر بوشهرانجام گرفته است. اين پژوهش از نظر هدف يك تحقيق كاربردي و از نظر روش توصيفي از نوع تحقيق پيمايشي است. جامعه آماري تحقيق را 650 نفر از مديران و معلمان مدارس مقطع ابتدايي استان بوشهر تشکيل ميدهد. تعداد 241نفر از آن ها به عنوان نمونه، با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند. نتايج دادهها توسط نرمافزار اس پی اس اس تحليل شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه قدرت مدیران و پرسشنامه مقاومت در برابرتغییر مي باشد. در پژوهش حاضر، بسته به اهداف و فرضیههای پژوهش، از روش هاي مختلفي براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شد. براي توصيف داده ها از شاخص هاي آمار توصيفي نظير ميانگين، واريانس و انحراف معيار استفاده شد . با استفاده از ضريب همبستگي پيرسون رابطه ميان متغيرهاي مورد نظر تجزيه و تحليل قرار گرفت و در بخش ديگر تحليل ها، براي نشان دادن چگونگي ارتباط بین متغیرها از تحليل رگرسيون چندگانه به روش همزمان استفاده شد. در تبیین نتایج به دست آمده میتوان گفت که قدرت پاداش مدیران و میزان استفاده از آن به عنوان یکی از راهبردهای توسعه و کاربست تغییر میتواند زمینه ساز استفاده از آن یا مانع استفاده از نتایج تغییر باشد. آنچه مسلّم است همیشه بر سر راه تغییر و تحول و ایجاد شرایط جدید موانعی وجود دارند که برای حفظ شرایط موجود تلاش میکنند و در مقابل تغییر ایستادگی می نمایند.
کلمات کلیدی :
- 27
- 25
- 1403/10/29
- 1404/01/20
- 1404/03/19