
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,547
-
تعداد نویسندگان3,176
-
مقالات پذیرش شده618
-
مقالات رد شده929
-
درصد پذیرش39.95%
-
درصد عدم پذیرش60.05%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده45
-
تعداد داوران76
-
تعداد مشاهده مقالات941,283
پیش بینی وضعيت نشانگان تنيدگي و رابطه آن با ميل به ماندن و اشتیاق شغلي آموزگاران مدارس استثنايي
دوره 6، شماره 57، فروردین 1403، صفحات 90 - 102
1- کارشناس ارشد روان شناسی عمومی، دانشگاه علوم و تحقیقات کرمانشاه
2- دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی کودکان استثنایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسي وضعيت نشانگان تنيدگي و رابطه آن با ميل به ماندن و اشتیاق شغلي آموزگاران مدارس استثنايي بود. جامعه آماري كليه آموزگاران مدارس استثنايي شهر کرمانشاه مي باشند كه تعداد آنها حدود 286 نفر بودند. نمونه آماری در اين پژوهش با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده و از طريق جدول مورگان تعداد 200 نفر از آموزگاران مذکور انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه نشانگان تنيدگي صفار زاده (1379)، اشتیاق شغلي اترخت (2002) و میل به ماندن بری فیلدوروث (1999) بود. اين پژوهش از لحاظ روش جزء تحقیقات کاربردی و از لحاظ اجرا جزء تحقیقات همبستگی می باشد. نتايج پژوهش با استفاده از روش هاي آماري ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون، نشان دادند که بين ميل به ماندن با وضعيت نشانگان تنيدگي آموزگاران رابطه منفي معني داري وجود دارد. بين اشتیاق شغلي با وضعيت نشانگان تنيدگي آموزگاران رابطه منفي معني داري وجود دارد. متغير اشتیاق شغلي با ضريب بتای 35/0، متغير ميل به ماندن با ضريب بتای 31/0 می تواند به طور منفي و معنی دار وضعيت نشانگان تنيدگي آموزگاران را پيش بينی کنند.
کلمات کلیدی :
- 408
- 54
- 1402/11/21
- 1402/12/28
- 2024/04/19