
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره73
-
تعداد مقالات1,534
-
تعداد نویسندگان3,189
-
مقالات پذیرش شده606
-
مقالات رد شده928
-
درصد پذیرش39.5%
-
درصد عدم پذیرش60.5%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده45
-
تعداد داوران76
-
تعداد مشاهده مقالات956,805
بررسی رابطه جوسازمانی با یادگیری سازمانی و عملکرد مدیران دبیرستانهای متوسطه شهرستان بروجرد
دوره 7، شماره 73، مرداد 1404، صفحات 34 - 51
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
2- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
3- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
4- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه جوسازمانی با یادگیری سازمانی و عملکرد مدیران دبیرستانهای متوسطه شهرستان بروجرد بود. روش پژوهش توصیفی همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری، شامل کلیه مدیران دبیرستانهای دوره متوسطه شهرستان بروجرد (136 نفر) بود که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان - کرجسی، تعداد 100 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. ابزار گردآوری دادهها شامل پرسشنامه استاندارد جوسازمانی سوسمان و دیپ (1989) با 20 سوأل، پرسشنامه یادگیری سازمانی نیف (2001) با 15 سوأل و پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون (1993) با 15 سوأل بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها به تأیید استاد راهنما و جمعی از اساتید مدیریت دانشگاه ازاد اسلامی واحد بروجرد رسید. پایایی پرسشنامهها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه جو سازمانی مقدار 75/0، پرسشنامه یادگیری سازمانی مقدار 81/0 و برای پرسشنامه عملکرد شغلی مقدار 75/0 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره در سطح معناداری 05/0 استفاده شد. یافتهها حاکی از آن بود بین جو سازمانی مدارس و مؤلفههای آن (وضوح و توافق اهداف سازمان، وضوح و توافق نقش، رضایت از پاداشها، رضایت و توافق بر روی رویهها و اثربخشی ارتباطات) با یادگیری سازمانی و عملکرد مدیران رابطه معناداری وجود دارد (0001/0=P). همچنین از بین مؤلفههای جو سازمانی، تنها وضوح و توافق نقش و رضایت و توافق بر روی رویهها پیش بینی کننده یادگیری سازمانی و عملکرد مدیران دبیرستانهای متوسطه شهرستان بروجرد میباشند.
کلمات کلیدی :
- 26
- 21
- 1404/01/23
- 1404/03/04
- 1404/05/07