
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,547
-
تعداد نویسندگان3,176
-
مقالات پذیرش شده618
-
مقالات رد شده929
-
درصد پذیرش39.95%
-
درصد عدم پذیرش60.05%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده45
-
تعداد داوران76
-
تعداد مشاهده مقالات937,589
نقش معلم به عنوان مشاور جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت
دوره 5، شماره 46، اردیبهشت 1402، صفحات 56 - 63
1- کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، نویسنده مسئول.شیراز، ایران
چکیده :
بدون شک امروزه شکست و موفقیت تحصیلی دانش آموزان فقط شکست و یا موفقیت یک فرد محسوب نمی شود؛ بلکه عواقب آن برای خانواد ه ها و جامعه تا سالها باقی خواهد ماند. از این رو توجه به مشکلات دانش آموزان در ایران باید به صورت جدی و با پشتوانه مالی و تخصصی لازم مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد. در این بین معلمان که بیشترین نقش را در آموزش دانش آموزان دارند، به عنوان مشاوران آموزشی می توانند در جهت تشخیص درست مشکلات دانش آموزان و آموزش به هنگام و مبتنی بر نیازهای آموزشی آنها نقش سترگ و پررنگی ایفا نمایند. زمانی که معلم آموزش دهنده ی صرف دروس می شود، دانش آموز فقط به اطلاعات و دانش دست می یابد اما زمانی که معلم راهنما و مشاور می شود دانش آموز و علاوه برکسب دانش و اطلاعات به نگرش و مهارت نیز دست می یابد و زمینه ی تربیت دینی، اجتماعی و.. .او فراهم می گردد. این پژوهش با هدف چگونگی احیای معلم درنقش مشاور انجام گرفته است و به دنبال آن است تا نقش مشاوره اي معلمان را در آموزش و پرورش مورد بررسی قراردهد .روش مورد استفاده در این پژوهش، روش اسنادي یا کتابخانه اي است و به موضوعاتی همچون نقش مشاوره اي معلم، ویژگی هاي معلم مشاور و مسئولیت هاي وي پرداخته است.
کلمات کلیدی :
- 850
- 52
- 1401/10/15
- 1401/11/16
- 1402/02/23