
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,547
-
تعداد نویسندگان3,176
-
مقالات پذیرش شده618
-
مقالات رد شده929
-
درصد پذیرش39.95%
-
درصد عدم پذیرش60.05%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده45
-
تعداد داوران76
-
تعداد مشاهده مقالات937,371
بررسی رابطه اخلاق حرفه اي و کيفيت زندگي کاري با رفتارشهروندي سازمانی معلمان ابتدائي شهرستان جم
دوره 6، شماره 65، آذر 1403، صفحات 139 - 146
1- کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه اخلاق حرفه اي و کيفيت زندگي کاري با رفتارشهروندي سازمانی معلمان ابتدائي شهرستان جم انجام گرفته است. اين پژوهش از نظر هدف كاربردي است و از جهت نحوه گردآوري داده ها، از نوع پژوهش هاي توصيفي - پيمايشي ميباشد. جمعیت مورد مطالعه در پژوهش حاضر شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی شهرستان جم می باشد. جهت تعیین حجم افراد نمونه به جدول مورگان استناد شد و تعداد 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه محقق اخلاق حرفه ای، کیفیت زندگی کاری و رفتار شهروندی سازمانی استفاده شد. در سطح آمار توصيفي از شاخص هايي همچون جداول توزيع فراواني، ميانگين و انحراف استاندارد، و در سطح آمار استنباطي از آزمون هايي همچون آزمون t تك نمونه اي استفاده شد. نتایج نشان داد که بیشترین مقدار همبستگی به دست آمده بین اخلاق حرفه ای با رفتار شهروندی سازمانی و کمترین مقدار همبستگی بین اخلاق حرفه ای و کیفیت زندگی کاری است. در تبیین نتایج به دست آمده می توان گفت که باورها و اعتقادات شخصی است که فرد را مسئولیت پذیر و قانونمند می نماید و نتیجه قانونمند بودن فرد، این است که می توان رفتار وی را پیش بینی نمود. پیش بینی پذیری رفتار نیز منجر به اعتماد آفرینی خواهد شد و این همان اخلاق حرفه ای است که بر پایه باورها و اعتقادات فردی شکل گرفته است و رفتارهای خارج از نقش و شهروندی سازمانی معلمانی را گسترش می دهد.
- 341
- 60
- 1403/03/03
- 1403/06/18
- 1403/09/12