
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,547
-
تعداد نویسندگان3,176
-
مقالات پذیرش شده618
-
مقالات رد شده929
-
درصد پذیرش39.95%
-
درصد عدم پذیرش60.05%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده45
-
تعداد داوران76
-
تعداد مشاهده مقالات941,345
بررسی تاثیر اعتماد مشتری بر وفاداری مشتری به خرده فروشی ها
دوره 4، شماره 43، بهمن 1401، صفحات 49 - 61
1- کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
چکیده :
افزایش رقابت، پویایی و پیچیده شدن محیط، پررنگ شدن بخش خصوصی، رشد انتظارات مشتریان و ظهور نوآوری های جدید در صنعت خدمات کشور، تحولات بسیار در نگرش سازمانها نسبت به مقوله مشتری ایجاد نموده و آنان را به اهمیت مشتری و منافع حاصل از مشتری واقف نموده است. موضوع حفظ و تقویت وفاداری مشتریان و عوامل موثر بر آن برای خرده فروشی هایی که دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش را در بازار دارند به عنوان یک چالش استراتژیک مطرح بوده و هزینه های بسیاری را برای درک و شناخت این مهم و دستیابی به راهکارهای کاربردی برای تقویت آن صرف می کنند. یکی از این عوامل تاثیرگذار اعتماد مشتری نسبت به خرده¬ فروشی ها می باشد که بررسی و شناسایی رفتار مشتریان و ارائه ی خدمات با توجه به نیاز مشتریان می تواند باعث توسعه بازاریابی گردد. از طرفی عدم اعتماد یکی از بزرگترین موانع بازدارنده شکل گیری ارتباطات بلندمدت میان خرده فروشی ها و مشتریان می باشد. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر اعتماد مشتری بر وفاداری مشتریان نسبت به خرده فروشی ها انجام شده است. در این تحقیق سعی شده با مروری جامع و تحلیل ادبیات نظری و پیشینه تحقیق در حوزه های اعتماد مشتری و وفاداری، بینش های ارزشمندی جهت استفاده کسب و کارهای خرده فروشی و محققان حوزه مدیریت و رفتار سازمانی به منظور تقویت فرهنگ مشتری مداری و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خرده فروشی ها در حوزه های بازاریابی، ارتباط با مشتری، رضایت و وفاداری مشتری حاصل گردد.
کلمات کلیدی :
- 676
- 99
- 1401/07/03
- 1401/10/17
- 1401/11/30