
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,547
-
تعداد نویسندگان3,176
-
مقالات پذیرش شده618
-
مقالات رد شده929
-
درصد پذیرش39.95%
-
درصد عدم پذیرش60.05%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده45
-
تعداد داوران76
-
تعداد مشاهده مقالات938,653
بررسی میزان به کارگیری الگوهای نوین یاددهی- یادگیری در مدارس ابتدایی(دخترانه) شهر همدان
دوره 4، شماره 43، بهمن 1401، صفحات 13 - 28
1- دبیر آموزش و پرورش
2- استادیار گروه الهیات دانشگاه فرهنگیان
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان بهکارگیری الگوهای نوین یاددهی- یادگیری جویس و همکاران در مدارس ابتدایی (دخترانه) شهر همدان انجام شد. روش پژوهش توصیفی –پیمایشی و جامعه آماری شامل تمامی آموزگاران دوره ابتدایی مدارس دخترانه شهر همدان در سال تحصیلی 98-99 مشتمل بر 325 نفر بود. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای و جدول کرجسی و مورگان حجم نمونهای برابر 177 انتخاب شد. از روش آمار توصیفی مانند جدول فراوانی، درصد میانگین، انحراف استاندارد، حداقل و حداکثر نمره و آمار استنباطی کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن توزیع دادهها، آزمون t تک گروهی جهت تحلیل سؤالات تحقیق، آلفای کرونباخ برای تعیین ضرایب پایایی متغیرها استفاده شد. مؤلفههای اصلی پرسشنامه 36 سؤال محقق ساخته از کتاب الگوهای تدریس جویس و همکاران استخراج شد. صحت روایی صوری و محتوایی مورد تأیید اساتید گروه علوم تربیتی قرار گرفت و پایایی کل پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ %94 و پایایی 4 مؤلفه اطلاعات پردازی، الگوهای اجتماعی، الگوهای انفرادی و سیستمهای رفتاری به ترتیب برابر با 94%- 75%- 83%- 78% به دست آمد که نشان میدهد پرسشنامه پایایی قابل قبولی دارد. نتایج بهدستآمده نشان داد که میانگین نمونه در بهکارگیری الگوهای نوین یاددهی- یادگیری (کل) و 4 گروه الگوهای یاددهی و یادگیری از نمره معیار بیشتر و بهکارگیری این الگوها در فرایند تدریس توسط معلمان در جامعه موردنظر در سطح بالایی قرار دارد.
- 561
- 51
- 1401/05/08
- 1401/09/06
- 1401/11/30