ورود به صفحه کاربری
ثبت نام
صفر تا صد چاپ کتاب شما

علوم اسلامی

بهبود اخلاق حرفه ای معلمان در نظام آموزشی
دوره 2، شماره 11، خرداد 99، صفحات 19 - 29
نویسندگان : سحر سهرابی* 1 ، محمد صادق کریمی 2

1 دانشجوی کارشناسی رشته ی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان(پردیس شهید صدوقی کرمانشاه)

2 مربی، عضوهیأت علمی دانشگاه فرهنگیان و دکتری مدیریت آموزشی

چکیده :
هر مجموعه ی سازمانی دارای کدهای اخلاقی متناسب با ساختار حرفه ای خود است، که اخلاق حرفه ای نام دارد. رعایت اخلاق آموزشی تضمین کننده ی سلامت فرایند یاددهی- یادگیری در آموزش است و موجب افزایش تعهد پاسخگویی معلمان نسبت به نیازهای دانش آموزان می شود. پژوهش حاضر به روش مروری تدوین شده است. هدف از پژوهش حاضر، آشنایی با اخلاق حرفه ای معلمان در نظام تعلیم و تربیت، در جهت بهبود و تقویت آن است. همچنین یافته ها نشان دادند که برای تحقق این امر شایسته، معلمان هرچه بیشتر با عوامل موثر در ایجاد اخلاق حرفه ای، ویژگی ها، الزامات، موانع موجود بر سر راه اخلاق حرفه ای معلمان و از همه مهم تر راهکار های بهبود اخلاق حرفه ای خود آگاهی یابند، بهتر می توانند در توسعه و تقویت اخلاق حرفه ای خود نقش موثری داشته باشند.
کلمات کلیدی :
بهبود، اخلاق، اخلاق حرفه ای، معلمان، آموزش، راهکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !