
-
تعداد دوره ها7
-
تعداد شماره72
-
تعداد مقالات1,547
-
تعداد نویسندگان3,176
-
مقالات پذیرش شده618
-
مقالات رد شده929
-
درصد پذیرش39.95%
-
درصد عدم پذیرش60.05%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده45
-
تعداد داوران76
-
تعداد مشاهده مقالات938,036
رابطه ذهنیت فلسفی و سرمایه های روانشناختی با کیفیت تدریس معلمان دوره ابتدایی شهر کرمانشاه
دوره 4، شماره 42، دی 1401، صفحات 21 - 42
1- استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور استان اصفهان؛ ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه پیام نور ؛ ایران
چکیده :
هدف پژوهش حاضر رابطه ذهنیت فلسفی وسرمایه های روانشناختی با کیفیت تدریس معلمان دوره ابتدایی شهر کرمانشاه مي باشد، روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق مورد نظر معلمان دوره ی ابتدایی شهر کرمانشاه می باشد (N=4500) که با استفاده از جدول کرچسی و مورگان 350 نفر را به عنوان حجم نمونه آماری انتخاب و با روش تصادفی منظم به جدایی گزینی آنها اقدام نمودیم، ابزار اندازه گیری در این تحقیق پرسشنامه های استاندارد از جمله سرمایه های روانشناختی لوتانز (2010) می باشد که با توجه به استاندارد بودن آن ها روایی و پایی آن ها مورد تایید اساتید متخصص قرار گرفته است؛ براي تجزيه و تحليل اطلاعات استنباطي ازضريب همبستگي، تحليل واريانس، آزمون تي، رگرسيون چندگانه استفاده مي شود و همچنين براي غناي بيشتر تحقيق از روش هاي آماري توصيفي نمودارها، جداول توزيع فراواني، شاخص هاي مركزي وپراكندگي نيز بهره گرفته مي شود، در ضمن كليه ي عمليات اجرايي پردازش داده ها با استفاده از نرم افزار spss صورت مي گيرد. ماحصل تحقیق را می توان این گونه بیان نمود که بین متغییرهای ذهنیت فلسفی و سرمایه های روانشناختی با کیفیت تدریس معلمان رابطه ی معنادار و همبستگی مثبتی وجود دارد.
کلمات کلیدی :
- 560
- 62
- 1401/06/07
- 1401/08/14
- 1401/10/29