شناسایی چالش های کلیدی توسعه نظریه پردازی در بازاریابی سیاسی
دوره 6، شماره 65، آذر 1403، صفحات 77 - 87
نویسندگان : رامین نادرلویی *
چکیده :
این مقاله به بررسی چالش های موجود بر سر راه توسعه نظریه در تحقیقات بازاریابی سیاسی می پردازد. فرض اصلی آن است که وجود چالش هایی جدی مانع توسعه نظریه پردازی منسجم در بازاریابی سیاسی شده است. بنابراین پرسش مقاله را می توان اینگونه طرح نمود که کدام چالش ها مانع توسعه نظریه پردازی بازاریابی سیاسی شده اند. در ادامه با کمک روش پژوهش توصیفی-پیمایشی، به گردآوری و مطالعه پژوهش های صورت گرفته پرداخته شده و با مدل معرفت شناسی نظریه های بازاریابی سیاسی، 5 چالش اساسی شناسایی شده اند. این چالش ها عبارتند از کم توجهی به ضرورت نظریه پردازی در بازاریابی سیاسی، پراکندگی و تضاد میان رویکرد ها، نیاز به تلفیق مناسب نظریه های علوم سیاسی و بازاریابی در بازاریابی سیاسی، تعامل مباحث نظری و عملی در بازاریابی سیاسی، عدم توجه به سطوح تحلیل مختلف برای انجام پژوهش های بازاریابی سیاسی. در نهایت نیز راهکارهایی برای حل چالش ها ارائه می گردند تا راهنمایی برای پژوهش های آتی در بازاریابی سیاسی باشند.
این مقاله به بررسی چالش های موجود بر سر راه توسعه نظریه در تحقیقات بازاریابی سیاسی می پردازد. فرض اصلی آن است که وجود چالش هایی جدی مانع توسعه نظریه پردازی منسجم در بازاریابی سیاسی شده است. بنابراین پرسش مقاله را می توان اینگونه طرح نمود که کدام چالش ها مانع توسعه نظریه پردازی بازاریابی سیاسی شده اند. در ادامه با کمک روش پژوهش توصیفی-پیمایشی، به گردآوری و مطالعه پژوهش های صورت گرفته پرداخته شده و با مدل معرفت شناسی نظریه های بازاریابی سیاسی، 5 چالش اساسی شناسایی شده اند. این چالش ها عبارتند از کم توجهی به ضرورت نظریه پردازی در بازاریابی سیاسی، پراکندگی و تضاد میان رویکرد ها، نیاز به تلفیق مناسب نظریه های علوم سیاسی و بازاریابی در بازاریابی سیاسی، تعامل مباحث نظری و عملی در بازاریابی سیاسی، عدم توجه به سطوح تحلیل مختلف برای انجام پژوهش های بازاریابی سیاسی. در نهایت نیز راهکارهایی برای حل چالش ها ارائه می گردند تا راهنمایی برای پژوهش های آتی در بازاریابی سیاسی باشند.
کلمات کلیدی :
علوم سیاسی، مدیریت، بازاریابی سیاسی، بازاریابی، جامعه شناسی سیاسی
علوم سیاسی، مدیریت، بازاریابی سیاسی، بازاریابی، جامعه شناسی سیاسی
مشاهده مقاله
130
دانلود
5
تاریخ دریافت
۰۱ شهریور ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۴ مهر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۱۱ آذر ۱۴۰۳