دوره 6، شماره 63، مهر 1403، صفحات 46 - 52
نویسندگان : عنایت مکوندی *

چکیده :
تجارت الکترونیکی امروزه با استقبال گسترده جوامع بشری روبه رو شده است و همه افراد با کلمۀ تجارت الکترونیک آشنا شدند و در زندگی روزانه مردم کاربرد فراوان دارد. دسترسی به شبکه جهانی اینترنت و گسترش روابط الکترونیکی بین افراد و نهادهای مختلف از طریق فضای مجازی، بستر مناسبی را برای روابط اقتصادی، سیاسی، اجماعی، فرهنگی و مذهبی فراهم نموده است و تجارت الکترونیک را می توان با توجه به نفوذی که در سراسر دنیا دارد، مورد ارزیابی قرار داد. هدف مقاله، بررسی نقش تجارت الکترونیک در جامعه است و روش آن از نوع مقالات مروری است و به لحاظ مطرح نمودن موضوع با رویکرد آن در جامعه حائز اهمیت است. نتایج پژوهش نشان می دهد که تجارت الکترونیک در جامعه کاربرد فراوان دارد و در نزد افراد قابل شناسایی است.

کلمات کلیدی :
تجارت الکترونیکی، اینترنت، فضای مجازی، جامعه الکترونیکی


مشاهده مقاله
26
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۵ تیر ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۶ مرداد ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۳ آبان ۱۴۰۳