دوره 4، شماره 44، اسفند 1401، صفحات 79 - 85
نویسندگان : امیرحسین مهدی مقدم * و حانیه گرمابی و سحر نورآبادی

چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی هوش تجسمی-فضایی یا بصری-فضایی است. این پژوهش به روش توصیفی مروری و مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای صورت گرفته است.امروزه یکی از رویکردهای و نظریه های نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت آموزش بر مبنای نظریه هوش های چند گانه هوارد گارد نر بوده که مبتنی بر توجه به جنبه های گوناگون هوش افراد است یکی از انواع هوش ها هوش تجسمی- فضایی است که ارتباط مستقیمی با توانایی درک درست از جهان به صورت بصری دارد. به کارگیری روش های مناسب آموزشی جهت تقویت هوش تجسمی فضایی ضمن افزایش توجه تقویت سطح ادراک بصری حافظه و هدفمند سازی فعالیت‌های هنری ،کودک میتواند در ارتقای سطح یادگیری وی مؤثر باشد. هوش بصری- فضایی از توانایی‌های مهم برای پیشرفت در بسیاری از تخصص ها و مهارت‌ها مانند مجسمه سازی جراحی، دریانوردی، خلبانی هندسه فضایی و توپو لوژی است در واقع توانایی در زمینه هوش بصری فضایی زمینه ساز بسیاری از اختراعات است.

کلمات کلیدی :
هوش تجسمی فضایی، هوش بصری، هوش تجسمی، تقویت هوش فضایی


مشاهده مقاله
231
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۱ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۰۶ آذر ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۱۹ اسفند ۱۴۰۱