بررسی نقش تولید محتوای الکترونیکی در فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان
دوره 5، شماره 47، خرداد 1402، صفحات 81 - 88
نویسندگان : یگانه قلی زاده * و ابراهیم حیدری لقب
چکیده :
هدف از این پژوهش، بررسی نقش تولید محتوای الکترونیکی در فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان است. دنیای امروزی، دنیای حرکت به سمت دانش و تکنولوژی است و محتوای الکترونیکی به دلیل قابلیت های متنوعی که برای دانش آموزان و معلمان دارد، یک رسانه فعال و پویا محسوب می شود و می تواند روی پیشرفت دانش آموزان و نوع نگاه آن ها به فرآیند آموزش، تاثیر زیادی بگذارد. روش پژوهش حاضر از نوع کتابخانه ای و تحلیلی بوده که با مراجعه به کتب معتبر، پایان نامه ها، مقالات و سایر منابع مرتبط، اطلاعات جمع آوری شده و در نهایت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش حاکی از آن است که تولید محتوای الکترونیکی به واسطه سهولت دسترسی، تسریع ارائه محتوا، تنوع ابزارهای ارائه محتوا و تنوع قالب های ارائه محتوا، نقش موثری را در فرایند یادگیری دانش آموزان ایفا می کند.
هدف از این پژوهش، بررسی نقش تولید محتوای الکترونیکی در فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان است. دنیای امروزی، دنیای حرکت به سمت دانش و تکنولوژی است و محتوای الکترونیکی به دلیل قابلیت های متنوعی که برای دانش آموزان و معلمان دارد، یک رسانه فعال و پویا محسوب می شود و می تواند روی پیشرفت دانش آموزان و نوع نگاه آن ها به فرآیند آموزش، تاثیر زیادی بگذارد. روش پژوهش حاضر از نوع کتابخانه ای و تحلیلی بوده که با مراجعه به کتب معتبر، پایان نامه ها، مقالات و سایر منابع مرتبط، اطلاعات جمع آوری شده و در نهایت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش حاکی از آن است که تولید محتوای الکترونیکی به واسطه سهولت دسترسی، تسریع ارائه محتوا، تنوع ابزارهای ارائه محتوا و تنوع قالب های ارائه محتوا، نقش موثری را در فرایند یادگیری دانش آموزان ایفا می کند.
کلمات کلیدی :
تولید محتوا، سهولت دسترسی، دانش آموزان، یادگیری
تولید محتوا، سهولت دسترسی، دانش آموزان، یادگیری
مشاهده مقاله
488
دانلود
17
تاریخ دریافت
۲۵ دی ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۲۷ اسفند ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۳۱ خرداد ۱۴۰۲