دوره 4، شماره 37، مرداد 1401، صفحات 106 - 120
نویسندگان : زهرا قنبرپور *

چکیده :
هدف مطالعه ی حاضر بررسی علل ناسازگاری دانش آموزان در زمینه های مختلف است. ناسازگاری دانش آموزان در محیط آموزشی، بحث‌های زیادی را به خود اختصاص داده است. رفتارهای ناسازگارانه رفتارهایی هستند که با نظر پدر و مادر، معلمان، مدرسه و جامعه تطابق ندارد. اطرافیان این بچه‌ها احساس ناخوشایندی نسبت به رفتار آنها دارند به طوری که واکنش اطرافیان برای آن‌ها نیز ناخوشایند است. این‌گونه رفتارها در بین پسرها بیشتر از دختران است. این اختلال با مشکلات دیگر دانش آموز شباهت زیادی دارد و تفکیک کردن آن‌ها دشوار است. صفت‌ها و رفتارهایی که معلمان آن‌ها را رفتار ناسازگار تلقی می‌کنند به شرح زیر است: پرخاشگری، گستاخی، حاضرجوابی، بهانه‌گیری، گوشه‌گیری، بی‌اعتنایی، دروغ‌گویی، بی‌نظمی، قانون‌شکنی و نظایر آن.

کلمات کلیدی :
ناسازگاری، رفتار، محیط آموزشی، ناخوشایند، واکنش


مشاهده مقاله
492
دانلود
1
تاریخ دریافت
۲۰ دی ۱۴۰۰
تاریخ ریوایز
۳۱ فروردین ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۲۳ مرداد ۱۴۰۱