دوره 6، شماره 68، اسفند 1403، صفحات 13 - 19
نویسندگان : عطیه موحود یکتا *

چکیده :
افزایش قدرت تفکّر و استدلال عقلانی اصلی ترین هدف برنامه آموزش فلسفه به کودکان است که به موجب آن شخص قدرت تصمیم گیری و داوری و تمییز را پیدا می کند و شخصیت او رشد می کند و مردم سالاری در جامعه از کودکی در وی نهادینه خواهد شد. در آیات قرآن و در احادیث ائمه اطهار نیز تفکّر از جایگاه والایی برخوردار است. در این مقاله ابتدا به توضیح اصول برنامه فلسفه برای کودکان می پردازیم، سپس جایگاه تفکر در اسلام بررسی می شود و بعد ناهنجاری ها و نواقص و کاستی های این برنامه در جوامع معنوی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کلمات کلیدی :
فلسفه برای کودکان، تفکّر، استدلال عقلی، تعلیم و تربیت


مشاهده مقاله
25
دانلود
3
تاریخ دریافت
۲۱ مهر ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۱۰ آذر ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۲۳ اسفند ۱۴۰۳