دوره 6، شماره 64، آبان 1403، صفحات 92 - 101
نویسندگان : حدیث خان محمدی *

چکیده :
هدف پژوهش حاضر پيش بيني دلزدگی شغلي بر اساس عدالت آموزشی و انعطاف پذیری شناختی معلمان مدارس ابتدایی بود. روش اين پژوهش با توجه به هدف كاربردي و شيوه اجرا همبستگي بود. جامعه آماري معلمان مدارس ابتدایی شهر سرپل ذهاب در سال 1403 را تشكيل داد. نمونه اين تحقيق مشتمل بر 200 نفر از جامعه مذكور بود كه براي انتخاب آنها از روش نمونه گيري تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان استفاده گرديد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه عدالت آموزشی نيهوف_مورن، انعطاف پذیری شناختی کانر و دیویدسون (2003) و پرسشنامه دلزدگی شغلي مسلش می باشد. یافته‌ها نشان داد كه بين عدالت آموزشی با دلزدگی شغلي معلمان مدارس ابتدایی رابطه منفي معني داري وجود دارد. بين انعطاف پذیری شناختی با دلزدگی شغلي معلمان مدارس ابتدایی رابطه منفي معني داري وجود دارد. متغيرهای عدالت آموزشی و انعطاف پذیری شناختی به ترتيب پيش بينی کننده دلزدگی شغلي معلمان مدارس ابتدایی می باشند.

کلمات کلیدی :
عدالت آموزشی، انعطاف پذیری شناختی، دلزدگی شغلي، معلمان


مشاهده مقاله
30
دانلود
1
تاریخ دریافت
۲۲ مهر ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۸ آبان ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۱۲ آذر ۱۴۰۳